Domácí mučení

U online hodin i u offline hodin mohu jíst kdykoliv, což u hodin ve škole nemůžu. Je to milé, ale někdy si zadrobím klávesnici.

Sečteno a podtrženo: Ráno vyspávám. Chybí mi školní výuka, kamarádi a učitelé, a taky obědy. Většinu dne koukám do displeje, zhoršil se mi zrak. Na online kroužcích se toho moc nenaučím. 🙁

Během distanční výuky mám více času na staré známé, se kterými chodím bruslit, což by během normální prezenční výuky nešlo, protože bych se vracel někdy i v 15:30, což je skoro večer. Doufám, že obnovení prezenční výuky nastane co nejpozději, protože vstávat o 2 hodiny později a být celý týden doma mi vyhovuje.

Mám více času na své koníčky a hodně mě to učí zodpovědnosti za své povinnosti.

Domácí studium mně osobně vyhovuje, je pro mě klidnější a ve většině případech méně stresující. Domácí prostředí je příjemnější a pohodlnější, takže se zde můžu lépe soustředit.

Je mi také líto, že se nemohu stýkat s kamarády, které jsem si na začátku roku vytvořila, či nemohu poznat lépe mé spolužáky. Taky mě mrzí, že jsme se jako třída neměli šanci sjednotit v jeden kolektiv.

Přijde mi, že v online výuce se opakují pouze ty samé věci. Probudím se, sednu si k počítači, podívám se, co máme za úkoly, které vyplním a odevzdám. Jakmile mám hotovo, jdu se připojit na online hodinu, kde se s vyučujícím učíme. Potom se odpojíme a máme opět další samostatnou práci. A nikdo zatím neví, jak dlouho budeme doma ještě zavřeni.

Zjistil jsem, že přítomnost jiných lidi má blahodárné účinky, protože pokaždé když se s nimi potkám tak jsem mnohem veselejší, mám chuť do života a najednou všechno vidím růžově. Sourozenci jsou samozřejmě výjimka.

Už na to nemám. I když můžu vstávat pozdě, učit se v pyžamu nebo jíst při češtině snídani, tak je to šílený. Nemám v tom pořádek. S množstvím úkolů nemám problém, ani s obtížností, ale nemůžu se na to soustředit! Ať udělám, co udělám, nejde dávat pozor a všechno stíhat. V pokoji mám tolik věcí, co mě budou bavit víc než škola. To už si radši budu malovat než dělat školu. Jsem doma a můj mozek je nastavený na odpočinek a zábavu, ne na školu. Když jsem v budově školy, nemám s tím problém, ale teď doma? Horor.

Úkolů je tak akorát, ale při hodinách se mi to někdy seká, dokonce i odpojuje, a to je hrozný. Ale tím že jsem ve svém pokoji tak mě rozptyluje mnoho věcí a hůř se soustředím. Hlavně mi chybí komunikace se spolužáky i prostory školy. Už jsem z toho unavený a chtěl bych zpátky do školy. Vůbec i z celé této situace těším se zpět do školy.

Do školy už se těším, protože je to doma nuda.

Takhle jsem si svůj první rok rozhodně nepředstavovala a myslím, že ani nikdo jiný.

Je rok 2025. Už čtyři celé roky jsem nebyl ve škole. Virus už po sto padesáté druhé zmutoval. Ale byl vlastně pořád stejný. Divadla, kina a muzea už dávno zmizela. Prostě zkrachovala. Platili přísná pravidla o pohybu venku: roušku jsi musel mít úplně všude, a venku jsi musel být pouze půl hodiny, s výjimkou práce. Ale tohle vše bylo předtím. Tohle vše byla ještě hra vlády s lidmi. Ale jednoho dne virus po sto padesáté třetí zmutoval. Prvně to vypadalo jako obyčejná další mutace. Ale pravda byla úplně jiná. Tahle mutace nám měla navždy změnit životy…

Back to Top