Školní kolo Technologické olympiády

V pátek 24. března 2023 se vybraní studenti zúčastnili školního kola Technologické olympiády. Studenti maturitních ročníků se umístili na úžasném 10. místě (ze 603 přihlášených týmů z celé České republiky) a postoupili do finále mezi 25 nejlepších týmů.  Gratulujeme Janu Cíchovi, Ondřeji Daňkovi a Martinu Berkovi k velkému úspěchu! V Praze …

Po stopách absolventů – Jozef Macko: Z gymnázia jsem si odnesl vášeň pro jazyky a cizí kultury

Jaké máte vzpomínky na dobu Vašeho studia na GYBY? Jako součást třídy se sklonem k lajdáctví jsem GYBY poctil svou denní přítomností mezi lety 2003–2007. Zkraje se nás jako třídní ujala paní Žáková, která si získala naše srdce hned, když to s námi roztočila na GO. Po jejím odchodu na …

Po stopách našich absolventů: Mám spoustu vzpomínek na gymnaziální léta, vzpomíná paní profesorka Mgr. Svatava Šurková

Paní profesorko, máte nějakou zajímavou vzpomínku na studium na našem gymnáziu? A podělíte se s námi o ni? 🙂 Vzpomínek na má gymnaziální léta mám samozřejmě spoustu a většinou jsou spojené s našimi tehdejšími vyučujícími. Obávám se, že není vhodné je zde publikovat. Ale nasmáli jsme se hodně ☺. Jaký obor …

CERTAMEN LATINUM – SPOLUPRÁCE GYBY A FF MU

Po kovidové přestávce se vrací latinská olympiáda na klasickou půdu: tentokrát ne přímo na půdu našeho gymnázia, ale na Ústav klasických studií FF MU v Brně. Gymnázium Brno-Bystrc se na soutěži podílí organizačně i odborně: v komisi zasedá i Mgr. Marie Franclová.

Gymnázium Brno-Bystrc i Ústav Klasických studií se těší na své latinské soutěžící!

https://classics.phil.muni.cz/aktualne/certamen-latinum

Logo Ústavu řeckých a latinských studií FF KU

Po stopách absolventů: Učit na GYBY mě baví, maturita z latiny není složitá, říká Bc. Benjamin Juráň

Jste absolvent osmileté klasické větve. Latinu nadále studujete i vyučujete. Proč jste si vybral tuto profesní cestu? Velká náhoda a následně zcela logický řetězec událostí. Učím to, protože jsem to studoval jako bakalářské studium. Tam jsem to studoval, protože jsem z toho maturoval a při přípravě na maturitu jsem zjistil, že …

Profesní diagnostika

Součástí poskytování kariérového poradenství na škole bývala dosud profesní diagnostika, kterou nám zajišťovalo Poradenské a profesní centrum, Institut celoživotního vzdělávání MENDELU. Tento měsíc dobíhají poslední individuální konzultace. Nabídky využili i žáci druhého ročníku čtyřletého studia a paralelních tříd na víceletém gymnáziu, zájem byl však tak velký, že asi polovině zájemců …

DiscoverEU

Projekt Discover EU pořádaný Evropskou unií má za cíl umožnit osmnáctiletým studentům procestovat a poznat Evropu vlakem. Výherci obdrží vlakovou jízdenku v hodnotě 251 €, případně letenku za tuto cenu na jeden z ostrovních států EU, na který se nedá dostat vlakovým spojením. Soutěž je pořádaná dvakrát za rok, jednou …

Zlatý oříšek 2022

Zlatý oříšek je soutěž, která od roku 1998 vyhledává a oceňuje aktivní, nadané a úspěšné děti České republiky. Studentka třídy 3A8, Karolína Miková, se této soutěže zúčastnila a stala se vítězkou Zlatého oříšku 2022! Gratulujeme a přejeme mnoho dalších úspěchů!

Vánoční projekt 2022

Advent. Vánoce. Doba plná očekávání. Někdo miluje Vánoce a již od léta prožívá nákup dárků pro své blízké a promýšlí do detailu průběh svátečních dnů u domácího krbu. U nás ve škole každý školní rok mimo jiné od srpna pilně připravujeme pro vybrané třídy dvoudenní projekt vánočních kreativních dílen. Vánoční projekt, to je jedna z našich tradic a pevně zakotvil v životě školy. Koneckonců – letos proběhl již osmý ročník.

Děkujeme účastníkům tradiční akce, že jsme si ji užili.

Děkujeme Nadačnímu fondu naší školy, protože bez jeho finanční záštity bychom nemohli zajistit značné množství potřebného materiálu pro kreativní dílny.

Děkujeme rodičům a přátelům školy, kteří nás podporují. Velmi si toho vážíme.

Jak se nám dařilo? Jste zvědaví? Naše skvělá reportérská hlídka nabízí dokumentaci projektu zde: https://vanocegyby.wixsite.com/2022

Zahájili jsme spolupráci s partnerskou školou v Německu

Ve školním roce 2022/23 se třída 5A8 v rámci výuky anglického jazyka zapojila do mezinárodního vzdělávacího projektu eTwinning. Během roku budeme spolupracovat s anglickým bilingvním gymnáziem v St Lüdinghausenu. Společným tématem je osud židovské komunity v obou městech. V naší jazykové skupině jsme vytvořili pět týmů, ve kterých studenti musí …

Erasmus+ KA1: 21st Century Teachers

Tisk
Informace o projektu

Název projektu: 21st Century Teachers
Registrační číslo projektu: 2021-2-CZ01-KA122-SCH-000041841
Program: Erasmus+ školní vzdělávání – Klíčová akce 1 Krátkodobé projekty mobilit, Výzva 2022 (KA122-SCH)
Datum zahájení projektu: 01-03-2022
Datum ukončení projektu: 28-02-2023
Rozpočet projektu: 9951 €

Aktivity projektu

Metodické kurzy – Irsko, Dublin, Europass Teacher Academy (3 mobility, učitelé AJ, červen–srpen 2022)
1. Pupils on the Stage: Student-Centered Methodology and Audio-Visual Projects
2. 21st Century Teaching: Competence–Based Education, Soft Skills and Creativity
3. A Satisfying School: Positive Environments and New Technologies

Cíle projektu

Inovace výuky anglického jazyka, zapojení se do evropských projektů

Po stopách našich absolventů: Najděte si čas i na kamarády, vzkazuje Anna Weidenhöferová

Anna Weidenhöferová studovala v letech 2014-2020 šestileté gymnázium se zaměřením na anglický jazyk. Začneme něčím jednoduchým. Co se ti zdálo na GYBY nejlepší? Určitě musím zmínit kolektiv. Za těch krásných šest let jsem si vytvořila mnohá přátelství jak se spolužáky, tak i s kantory. Ti mi mnohdy nepředávali pouze informace z jejich předmětů, …

Učitelé se vzdělávají i o prázdninách

Naše škola byla úspěšná v žádosti o grant programu Erasmus+ ve školním vzdělávání, a díky fondům Evropské unie tak mohli v rámci tohoto programu tři vyučující cizích jazyků vyjet o prázdninách do hlavního města Irska a vzdělávat se zde v oboru metodologie výuky jazyků. Účastnili jsme se čtrnáctidenních kurzů s různým zaměřením, všechny měly ale něco společného – soustředily se na moderní výuku   ve 21. století, jejíž nedílnou součástí jsou nové technologie. Kurzy se také zaměřovaly na kreativní přístup k výuce, pozitivní atmosféru v hodinách a motivaci studentů.

Nedílnou součástí našeho pobytu bylo setkávání se s pedagogy z celé Evropy a sdílení příkladů tzv. dobré praxe.  Předali jsme si spoustu tipů a nápadů, které nám v praxi fungují. Navázali jsme zde také kontakty s evropskými školami, abychom se v budoucnu mohli zúčastnit mezinárodních projektů. Poznávání Dublinu spolu s irskou kulturou a historií nám bude zároveň sloužit při výuce reálií anglicky mluvících zemí.

Nově nabyté poznatky můžeme teď používat aktivně v našich hodinách a šířit mezi ostatní pedagogy tak, aby dopad tohoto projektu byl co největší. Cílem je oživit výuku a přiblížit se moderním evropským standardům. Jistě mohu mluvit i za své kolegy, když řeknu, že tento výjezd byl po všech stránkách přínosný a inspirativní. Těší nás, že tento projekt neznamená jen ojedinělý výlet, ale nabízí zapojení studentů do dalších evropských projektů.

Back to Top