Který předmět tě po dobu studia na GYBY bavil nejvíce?
Na to se asi nedá odpovědět takto přímo a vypíchnout jen jeden. Pokud bych chtěl něco vybrat, tak jedině tematické bloky v jednotlivých předmětech.
Z fyziky určitě mechanika v prvním ročníku. Taky fyzická geografie v zeměpise. V češtině tak nějak všechno s výjimkou národního obrození, to jsem si protrpěl. V matematice vedla matematická logika a důkazy. Do hudebky jsem si rád chodil zazpívat a zahrát. V chemii zas byla fajn anorganika a labiny.
Prostě tak nějak od všeho kousek, ale hlavně si myslím, že je to o učitelích. Jakmile se sejde s žákem učitel, který dokáže nadchnout pro svůj obor, je to pro žáka vždycky přínosem a většinou potom jde v učitelových stopách. Tak to bylo i u mě.
Co bys vzkázal studentům GYBY?
Že by měli být více pyšní na to, že studují právě na gymnáziu v Bystrci. Pokud se budou soustředit hlavně na těch pár mínusů, moc tím klimatu školy nepřidají. Pokud se však zaměří především na to, čím škola vyniká mezi ostatními, budou moct s klidem v duši prohlásit, že studovali jedno z nejlepších gymnázií v Brně. Osobně se držím této myšlenky a jsem hrdý na to, že jsem studoval právě na GYBY.
Stále občas navštěvuješ školu, všímáš si nějakých změn? Jsou to změny spíš dobré nebo špatné?
Určitě, změn si všímám. Tím, že se nebavím jenom se svými spolužáky, ale i s vyučujícími a s Jožkou, teda s panem Trněným, mám možnost si všimnout i změn, které nejsou na první pohled vidět. Je moc fajn, že se vedení snaží školu posunout co nejvíc dopředu, aby se stále držela na špičce toho, co může Brno nabídnout.
Dobrými změnami může být jmenovitě nová chemická laboratoř, doplnění dataprojektorů do učeben, kde předtím chyběly, nové rozvody elektřiny nebo v neposlední řadě nové vybavení ostatních odborných učeben a kabinetů učitelů. Na nějaké špatné změny se mi zatím nepovedlo narazit.
Po dobu studia ses věnoval studentskému parlamentu, zajímají tě pořád podobné věci (aktivita studentů, srazy parlamentu, akce, které parlament pořádá)?
V současné době jsem v programové radě pro studium učitelství na přírodovědecké fakultě jako jeden ze zástupců studentů, takže něco podobného jako parlament mě nepustilo a snažím se v tom pokračovat.
Co se školního parlamentu na GYBY týče, jsem moc rád, že to s koronou nešlo takzvaně do kytek. Těší mě, že se toho někdo chopil a že je parlament ještě více aktivní, než když jsem na škole byl já. Nebyl bych to já, kdybych jim do toho nekecal, takže ano, občas jim udělám nějakou korekturu příspěvku na Instagram a občas vyslýchám členy parlamentu, jak se jim to vlastně daří, s čím mají problém, co plánují za akce, a snažím se jim určitým způsobem poskytnout jak zpětnou vazbu z mého pohledu, tak pohled na to, jak se takové věci řešily, když jsem byl v parlamentu já.
Děkuji za rozhovor. Karla Antonínová 5A8