Školní poradenské pracoviště

PhDr. Jarmila Červenáková

Výchovný poradce
  • evidence žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami (třídy třídy 2A8, 4A8, 1A6, 6A6, 1Š6, 2Š6, 3Š6, 5Š6, 1A4, 2A4, 3A4, 4A4)
  • poradenská činnost a podávání informací
  • pomoc učitelům při přípravě podpůrných opatření v rámci možností školy
  • zajištění vyšetření ve školském poradenském zařízení
  • pomoc učitelům při přípravě podpůrných opatření dle ŠPZ (2. – 5. stupeň)
  • metodická pomoc při studiu
  • evidence žáků s přiznaným uzpůsobením podmínek pro maturitní zkoušku
  • jednání se zákonnými zástupci žáků
Kariérní poradce
  • administrace zájmových dotazníků
  • zajištění testů profesní orientace (spolupráce s Mendelovou univerzitou)
  • zajištění testování Mensa
  • informace o studiu na vysokých školách a vyšších odborných školách
informace o studiu jazyků
  • informace o stipendijních a dalších pobytech v zahraničí
  • organizace semináře k národním srovnávacím zkouškám
  • informace o přípravných kurzech apod.

 

 

Mgr. Gabriela Těšáková

Výchovný poradce
  • evidence žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami (třídy 1A8, 3A8, 5A8, 6A8, 7A8, 8A8, 2A6, 3A6, 4A6, 5A6, 4Š6, 6Š6)
  • poradenská činnost a podávání informací
  • pomoc učitelům při přípravě podpůrných opatření v rámci možností školy
  • zajištění vyšetření ve školském poradenském zařízení
  • pomoc učitelům při přípravě podpůrných opatření dle ŠPZ (2. – 5. stupeň)
  • evidence žáků s přiznaným uzpůsobením podmínek pro maturitní zkoušku
  • jednání se zákonnými zástupci žáků
Kariérní poradce
  • administrace zájmových dotazníků
  • informace o studiu na vysokých školách a vyšších odborných školách
  • informace o studiu jazyků, přípravných kurzech apod.
  • organizace seminářů a besed ke studiu na VŠ
  • organizace dalších vzdělávacích přednášek

 

  • Tel.: 533 555 179
  • Kabinet: 329
  • E-mail: gabriela.tesakova@gyby.cz
  • Konzultační hodiny: úterý  15:00 – 16:00 nebo dle domluvy

 

PhDr. Iva Hrazdirová

Školní metodik prevence
  • tvorba Preventivního programu, podíl na jeho realizaci
  • komunikace s vyučujícími v oblasti primární prevence, v případě vzniklého problému podnět k možné nápravě
  • spolupráce s institucemi a organizacemi v oblasti primární prevence
  • zajištění předávání informací o problematice rizikového chování žáků ve škole
  • organizace přednášek a seminářů pro žáky
  • konzultační hodiny pro žáky a rodiče
  • informace pro pedagogy, rodiče a žáky o dostupnosti a možnosti využití poradenských a terapeutických zařízení
  • preventivní činnost při problémech v mezilidských vztazích
  • pomoc žákům při šikaně a kyberšikaně
  • prevence školního neúspěchu

 

 

Mgr. Viola Pirová

Školní psycholog
  • diagnostika u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • diagnostika nadaných dětí.
  • zjišťování sociálního klimatu ve třídě
  • pomoc žákům při adaptací do nového prostředí
  • péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně (pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory, vedení, vyhodnocení)
  • péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení)
  • individuální případová práce se žáky v osobních problémech – problémy s adaptací, neshody se spolužáky (konzultace, vedení)
  • krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
  • prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.)
  • kariérové poradenství u žáků

 

 

Mgr. Martina Lukšová

speciální pedagog
  • diagnostika u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
  • péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně (pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory, vedení, vyhodnocení)
  • péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení)
  • průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb u žáků, dle potřeby navržení a realizace úprav
  • úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
  • individuální konzultace pro rodiče, zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodiči žáka/zákonnými zástupci
  • individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb

 

 

Mgr. Dagmar Šašinková

Metodik a koordinátor pro práci s nadanými žáky
  • organizace školních kol předmětových olympiád (Biologická olympiáda, Chemická olympiáda)
  • organizace školního kola soutěže Přírodovědný klokan
  • organizace školního kola SOČ
  • zprostředkování informací studentům ve spolupráci s Jihomoravským centrem pro mezinárodní mobilitu (JCMM) o různých akcích, do nichž se mohou zapojit, jako jsou např.
  1. e-learningové kurzy
  2. přednášky
  3. exkurze a stáže na vědeckovýzkumných institucích
  4. interdisciplinární soutěž N-trophy
  5. Program podpory nadaných studentů JM kraje

 

Škola poskytuje poradenské služby na základě souhlasu žáků a zákonných zástupců nezletilých žáků s jejich poskytováním poradenských služeb. Souhlas / nesouhlas je zjišťován na začátku studia a může být během studia měněn.

Škola poskytne žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami pomoc v rámci svých možností (tzv. podpůrná opatření 1. stupně). Pokud se tato opatření jeví jako nedostačující, je nutno, aby žák absolvoval vyšetření ve školském poradenském zařízení, které mu přizná podpůrná opatření vyššího stupně.

 

Základní potřebné dokumenty:

    1. Doporučení z psychologického vyšetření ve ŠPZ
      Zakládá možnost individuální práce s žáky se speciálními vzdělávacími a žáky nadanými a mimořádně nadanými, kteří potřebují podpůrná opatření vyššího stupně.
  1. Doporučení k uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky
    Přiznává uzpůsobení podmínek při maturitní zkoušce.

 

Kontakty na školská poradenská zařízení

Pedagogicko-psychologická poradna BRNO, příspěvková organizace

ZACHOVA 1, 602 00 Brno                            Tel.: 543 245 914–6

E-mail: zachova@pppbrno.cz

Web: www.pppbrno.cz


Speciálně pedagogické centrum při Mateřské škole a základní škole pro tělesně postižené Brno, příspěvková organizace

Kociánka 6, 612 00 Brno             Tel. SPC pro ZŠ: 515 504 373

Web: www.skola-kocianka.cz/pedagogicke-centrum/

 


Pedagogicko – psychologická poradna, součást soukromé školy: Gymnázium J. G. Mendela a jeho zařízení a Základní umělecká škola, školská právnická osoba, Mendlovo nám. 3/4, 603 00 Brno – nezisková organizace

Sídlo poradny, tel. č., e-mail:

Voroněžská 5, 616 00 Brno, tel. č. 543 216 135, 775 211 793, ppp@skolskykomplex.cz

 


Speciálně pedagogické centrum, jehož činnost vykonává Základní škola Brno, Štolcova, příspěvková organizace, Štolcova 301/16,618 00 Brno

 

tel. č. 548 424 061, fax 548 424 085, stolcova@bm.orgman.cz

ZŠ: tel. č. 548 424 061, fax 548 424 085, stolcova@bm.orgman.cz

Škola spolupracuje rovněž s Institutem celoživotního vzdělávání MENDELU v Brně

Back to Top